Ohjelmat – Työstä stressiä

Työstä stressiä

  • Tunnetko stressiä, väsymystä tai ahdistusta?
  • Tuntuvatko työsi tai opintosi vaativilta tai kuormittavilta?
  • Kaipaatko hengähdystaukoa?

Viiden viikon ohjelmassa pääset työstämään stressiäsi ja saat välineitä, joilla voit helpottaa oloasi ja keventää kuormitustasi. Työnteko tai opiskelu uuvuttaa vähemmän ja jaksat muutenkin paremmin. Voit valita kahdesta ohjelmasta itsellesi paremmin sopivan sen mukaan, haluatko käsitellä työhön vai opintoihin liittyviä asioita.

Voit käydä ohjelman läpi omaan tahtiisi tai tuettuna. Ohjelman itsenäinen käyttö on maksutonta. Tukipalveluiden hinta määräytyy tarpeidesi ja toiveidesi mukaan.

Luo tili


Ohjelman sisältö

Työstä stressiä -ohjelmasta saat välineitä stressin työstämiseen ja opit helpottamaan oloasi sekä keventämään kuormitustasi.

Ohjelman vaikutukset:

  • Parantaa keskittymiskykyä
  • Tekee stressaavista ajatuksista helpompia käsitellä
  • Auttaa jaksamaan työssä tai opinnoissa paremmin
"Olen pystynyt rauhoittumaan ja keskittymään ja olemaan eri tilanteissa läsnä."
"Olen oppinut kuuntelemaan toisia paremmin."
"Olen kauhean ilahtunut tästä ohjelmasta!"

Poimintoja sisällöstä

Löydät ohjelmasta kokemuksellisia harjoituksia ja havainnollistavia vertauskuvia, jotka pohjautuvat hyväksymis- ja omistautumisterapiaan. Voit oppia ottamaan välimatkaa stressaaviin ajatuksiin ja huoliin sekä vahvistaa voimavarojasi pienillä teoilla.

***

Hengitä syvään

Jos olet stressaantunut, voit rauhoittaa mieltäsi ja selkiyttää oloasi hieman jo pelkästään hengittämällä syvään muutaman kerran. Kokeile!

Hengitä syvään

***

Linnunpönttö

Takerrutko huoliin tai stressiajatuksiin? Yritätkö tukahduttaa niitä? Tämä vertauskuva voi auttaa saamaan niihin etäisyyttä.

Linnunpönttö

Ohjelman rakenne

Ohjelman aikana saat välineitä paitsi stressin taltuttamiseen, myös muiden elämän haasteiden kohtaamiseen.


Johdanto
Mitä stressin käsittelemiseksi voi tehdä?
Olennaiset asiat
Mikä on sinulle tärkeintä?
Työssä jaksaminen
Omien vahvuuksien merkitys myös työssä tai opinnoissa.
Keskity hetkeen
Ole läsnä ja nauti kuluvista hetkistä.
Ajatusten voima
Välimatkaa häiritseviin ajatuksiin.
Päästä irti
Keskittymällä olennaiseen elämä helpottuu.