« Takaisin blogilistaan

Mindfulness-harjoitus rutiinia rikkomaan

Kirjoittanut Toni Vanhala (tammi 19, 2015)

Tein aamubussissa mindfulness-harjoituksen ja huomasin, että rauhallinen ja levollinen mieli jatkui vielä pitkälle aamupäivään.

Facebookissa on tällä viikolla menossa rutiinien rikkomiskampanja. Päätin tänä aamuna kokeilla oman työmatkarutiinini rikkomista ja tein matkalla tietoisuustaitoharjoituksen. Yleensä kuuntelen matkalla musiikkia ja teen bussissa tehtävälistan tulevalle päivälle. Tällä kertaa laitoin napit korviin ja tein alla olevan Tietoinen istuminen -harjoituksen puhuttujen ohjeiden mukaan. Yllätyin, kuinka ei-tietoinen ja ei-tarkkaavainen olin ennen harjoitusta! Harjoituksen tehtyäni mieli oli valpas, mutta levollinen, ja tehtävälistakin syntyi hyvällä fiiliksella ja tehokkaasti.

Alla oleva mindfulness-harjoitus on peräisin Jännä juttu -ohjelmastamme.

Istu tietoisesti - Keskity tähän hetkeen

Tarkoitus

Opi havaitsemaan oman kehon tuntemukset, rauhoittumaan ja keskittymään tähän hetkeen.

Miten siirrän omaan arkeen?

Voit tehdä harjoituksen missä vain. Se on hyvä rauhoittaja ennen haastavia tilanteita tai ihan koska vain muulloinkin.